Gårdagens Winnie!

Var helt slut igår, runt 6 åkte jag till stallet. Egentligen gjorde jag ingen nytta innan 8 :) För när jag kom till stallet så satt jag och Evelina o pratade. Efter det åkte jag bort till Anna och Emelie. Sen åkte jag tillbaka till stallet.
 
Igår hade jag tänkt gå en promenad med Winnie, men icke sa picke ;) Det blev longering. Först så skrittade vi fram ute. Sedan gick vi in i paddocken. Winnie jobbar i rätt form utan insprängningar eller något när man longerar :) Han sänker huvudet och höjer ryggen. I ungefär 20-30 min longerade jag honom. Han lyssnar också hur bra som helst. Man behöver inget spö. Winnie är gyrm!
 
Nu ska jag och mamma åka till Frölunda torg och shoppa lite. Sedan åker jag till stallet, vi hörs senare :)
 

Kommentarer
Postat av: Matilda Antonsson

Hel Alexanda :)
VArför rider du med fast martingal på Winnie, går det inte lika bra med en rörlig som sitter på tyglarna... känns snällare ;)
Mvh Matilda :)

Svar: Det är snällare när man rider med rörlig, men det är bättre om jag får stop på honom fortare än om jag skulle sitta och dra i honom. Rider bara med det i hoppningen :-)
vibyalexandra.blogg.se

2012-07-03 @ 17:18:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0